Lentekriebels en ontdekkingen




De lente in Andalusië begint vroeg en mijn dagelijkse wandelingen met Duqua worden steeds langer. Ik kan de bloemen wel de grond uit kijken. Als ik na een wandeling thuis komt kijkt Sjaklien soms een beetje meewarig en vraagt; al iets nieuws gevonden?  In het begin moet ik dan vaak zeggen, nee er gebeurt nog niet veel. Maar dan ineens wordt er van alles groen, knallen er zomaar kleine bloemetjes uit de grond. Eerst wilde narcisjes, daarna allerlei soorten Margrietjes en heel veel koolzaad en dan ineens, echt bijna van de éne dag op de andere, is het één grote bloemenzee. Mijn hart bonst van geluk als ik weer een orchideetje spot, grote gele en oranje Margrieten vind en de wilde blauwe druifjes de lucht in zie schieten als kleine vuurpijlen maar het mooiste vind ik eigenlijk die piepkleine bloemetjes die je nauwelijks ziet totdat je de foto´s op je computer download en er een wereld voor je open gaat.

Hieronder een greep uit mijn kleine bloemenwereld. Ik weet de namen van de plantjes niet, vind dat eigenlijk ook niet zo belangrijk, maar de nieuw ontdekte schoonheid van deze kleine bloemenwereld maakt dat ik mij een                                          ontdekkingsreiziger voel.









De foto´s  zijn gemaakt met een Canon spiegelreflex camera en een doodgewone 18 -55 mm lens of een 55- 250 mm lens. Niet altijd gemakkelijk om die kleine plantjes te vangen. Ik zou graag nog eens een goede macro lens kopen maar ja, er moet altijd iets te verlangen blijven. 

Nieuwsgierig naar deze uitbundige plantenwereld? Boek een vakantie in 
casa con guiño in het Spaanse Andalusië en kom genieten!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eerste blog vanuit Andalusie

Het stuwmeer van Iznájar

Een lekkend dak in Andalusië,